sábado, 26 de diciembre de 2009

Conclusions

Tenim clar que l’aprenentatge significatiu hauria d’estar present sempre i en tot moment a les escoles. Hauria de ser el dia i dia. Les escoles haurien d’ajudar als alumnes a adonar-se d’allò que estan aprenent i a usar la seva comprensió per a resoldre els problemes de la vida quotidiana. Els mestres, per tant, tan sols hauríem de ser orientadors en aquest camí que han de recórrer els nostres alumnes, tot oferint-los les eines i els mitjans necessaris per portar a terme aquest aprenentatge.

Hi ha estudis realitzats que demostren que la tecnologia, si s’usa d’una manera productiva, pot promoure un aprenentatge significatiu entre els estudiants. Per tant, hem de potenciar a utilitzar la tecnologia dins de les escoles i per suposat, dins de les aules.

A més d’esbrinar que els alumnes se’n surten molt bé amb les noves tecnologies i aprenent tot passant-ho molt bé, també hem fet ús al mateix moment dels models mentals grupals o col•laboratius, on els nens han construït socialment amb grups el coneixement, col•laborant els uns amb els altres. Aquest s’ha pogut dur a terme gràcies a l’ús de diferents formes de proves, com el coneixement basat en les activitats, el coneixement social o relacional, entre altres.

Gràcies a l’ús que hem donat a les noves tecnologies, i la manera de construir models mitjançant aquestes, ha fet que els estudiants vegin l’oportunitat d’operacionalitzar i externalitzar els seus models mentals, i hagin pogut compartir el seu coneixement amb la resta dels companys, contrarestant-lo i aprofundint-lo.

Ja que els resultats, des del meu punt de vista, són molt atractius, penso que l’ús de les tecnologies dins a l’aula s’hauria de potenciar molt més, i fer que els nens aprenguin per si sols, amb només una petita ajuda si és necessària. Cal que l’educació dels nostres alumnes avanci a mesura que també ho fan les noves tecnologies i la societat, tots a una.

No hay comentarios:

Publicar un comentario